Tuesday, April 04, 2006

4.4.2006 a bit later...

It works! Now I can tell you the story of "Project 2".

Project 1 is of course the complete, real and flying Breitling Super Constellation, one of only three left in airworthy condition in the whole world. The Australians have one, the Americans have one... and the Swiss have one too. More infos about that project at www.superconstellation.ch

But this blog here is about Project 2, the Super Constellation Flight Simulator, built with real 50 years old parts. Where shall I start with the story.... well let's start with Francisco. Francisco is a Pilot from Geneva who loves to spend his holidays in South America or the Carribean just to fly old airplanes.
He flies with meat over the Andes or with fruits from Santo Domingo to Florida just because... just for fun.
The first Super Connie he flew was the HI-548CT of the dominican air transport company AeroChago. This airplane was destroyed by hurricane George in 1998. The wind lifted another airplane ( a Curtiss Commando) from ground and threw it onto the Connie.
1999 Francisco bought the wreck and removed all the usable parts such as the entire cockpit.

Well... these parts lie now in my workshop awaiting their restauration and the assembly to a flight simulator.

1 comment:

heuteblog.de said...

Hallöchen,

ich selbst habe nun meine ersten Erfahrungen in einem Flugsimulator sammeln dürfen. Entsprechend habe ich den folgenden Beitrag verfasst.

Meine Reise führte mich heute bis an den südlichen Stadtrand von Berlin. Das Lufthansa-Trainingszentrum am Flughafen Berlin-Schönefeld war mein Ziel. Dort werden insbesondere Piloten der Lufthansa, aber auch anderer Fluggesellschaften, in High-tech Flugsimulatoren geschult und ausgebildet. Dort angekommen, begab ich mich mit zwei weiteren Flugschülern und dem Instrukteur (Fluglehrer von Germania) in den Originalnachbau eines Cockpits der Boing 737–400. Zunächst nahmen die beiden anderen Leidensgenossen auf den vorderen Sitzen platz und starteten ihren Trip über Berlin. Nach ca. 20 Minuten war ich dann an der Reihe und durfte zunächst als Co-Pilot……….
Bei Interesse könnt Ihr den ganzen Beitrag unter http://www.heuteblog.de/2006/05/31 nachlesen
Viele Grüße
Andi